Όταν δεν μπορεί να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο.
Όταν δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα χρώματα και τις αποχρώσεις αυτών.
Όταν δεν μπορεί να πιάσει ικανοποιητικά το μολύβι.
Όταν δεν γνωρίζει όλα τα σχήματα,ποσότητες,μεγέθη.
Όταν κόβει άτσαλα.
Όταν δεν αναγνωρίζει και δεν αντιγράφει όμοια σχήματα.Όταν δεν ολοκληρώνει μια δραστηριότητα ή μία εργασία έστω και πιο αργά από τους συμμαθητές του.
Όταν δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα χρώματα και τις αποχρώσεις αυτών.
Όταν δεν μπορεί να πιάσει ικανοποιητικά το μολύβι.
Όταν δεν γνωρίζει όλα τα σχήματα,ποσότητες,μεγέθη.
Όταν κόβει άτσαλα.
Όταν δεν αναγνωρίζει και δεν αντιγράφει όμοια σχήματα.Όταν δεν ολοκληρώνει μια δραστηριότητα ή μία εργασία έστω και πιο αργά από τους συμμαθητές του.
Όταν δεν ξεχωρίζει δεξί-αριστερό και του είναι δύσκολο να προσανατολιστεί στο χώρο και στο χρόνο(πίσω,μπρος-πριν-μετά).
Όταν δεν επικοινωνεί με τα άλλα παιδιά ή και με τους ενήλικες.
Όταν δεν μπορεί να ξεχωρίσει ομοιότητες και διαφορές των αντικειμένων.
Όταν του είναι δύσκολο να συγκεντρωθεί πάνω από 5-10 λεπτά.
Όταν δεν έχει ικανοποιητική οπτική αναγνώριση και ομαδοποίηση(ικανότητα να αναγνωρίζει αντικείμενα και βρίσκοντας τις ομοιότητες τους να σχηματίζει ομάδες).
Όταν δεν έχει ικανοποιητική οπτική μνήμη(ικανότητα να θυμάται και να ανακαλύπτει αντικείμενα που είδε πριν).
Όταν δεν έχει ικανοποιητική ακουστική διάκριση(ικανότητα να αναγνωρίζει ήχους τους οποίους άκουσε προηγουμένως και τώρα επαναλαμβάνονται με διαφορετική σειρά.
Όταν δεν επικοινωνεί με τα άλλα παιδιά ή και με τους ενήλικες.
Όταν δεν μπορεί να ξεχωρίσει ομοιότητες και διαφορές των αντικειμένων.
Όταν του είναι δύσκολο να συγκεντρωθεί πάνω από 5-10 λεπτά.
Όταν δεν έχει ικανοποιητική οπτική αναγνώριση και ομαδοποίηση(ικανότητα να αναγνωρίζει αντικείμενα και βρίσκοντας τις ομοιότητες τους να σχηματίζει ομάδες).
Όταν δεν έχει ικανοποιητική οπτική μνήμη(ικανότητα να θυμάται και να ανακαλύπτει αντικείμενα που είδε πριν).
Όταν δεν έχει ικανοποιητική ακουστική διάκριση(ικανότητα να αναγνωρίζει ήχους τους οποίους άκουσε προηγουμένως και τώρα επαναλαμβάνονται με διαφορετική σειρά.
Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από τα άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα.
Είναι αδέξιο πέφτει εύκολα και συχνά.
Έχει καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου.
Όταν είναι υπερκινητικό(άλλο ζωηράδα,άλλο υπερκινητικότητα).
Όταν αντιστρέφει γράμματα,αριθμούς.
Όταν πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και έχει δυσκολία να υπολογίσει την θέση του σώματός του σε σχέση με το περιβάλλον.
Όταν είναι υπερευαίσθητο σε άγγιγμα,γεύσεις,θορύβους.
Όταν σπάει εύκολα τα παιχνίδια και τις μπογιές του.
Σημείωση:Με βάση τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, αν το παιδί παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παραπάνω δυσκολίες, θα πρέπει να ζητήσουμε μία Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση και Παρέμβαση. Τα προαναφερθείσα συμπτώματα αξιολογούνται σύμφωνα με τα φυσιολογικά στάδια ανάπτυξης των παιδιών(πίνακας φυσιολογικής ανάπτυξης).
Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες πρέπει να βοηθηθούν έγκαιρα για να μπορούν πάνω από όλα να έχουν μία πιο λειτουργική και ευέλικτη ζωή χωρίς΄΄ μειονεκτήματα΄΄.
Βασιλειάδης Όμηρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου