Να γνωμοδοτήσει για την ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στην πόλη της Κοζάνης, όπως και έκανε, κλήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης έχοντας το θέμα αυτό ως πρώτο στην ημερήσια διάταξή του, ένα θέμα που εγείρει ποικίλες αντιδράσεις και πέρασε κατά πλειοψηφία. Η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης με επικεφαλής τον Λ. Μαλούτα ψήφισε ναι στην ίδρυση αλλά «παρών» για την ίδρυσή του στο χώρο που προτάθηκε (1οΛύκειο).
Ως προς το όλο θέμα, που προκάλεσε ήδη και θετικές και αρνητικές αντιδράσεις, η Β’ Βάθμια Εκπαίδευση πρότεινε στη Δημοτική Αρχή και έκρινε ως κατάλληλο το 1ο Λύκειο Κοζάνης ως πιθανό χώρο ίδρυσης του Σχολείου, ενώ οι πτέρυγες της αντιπολίτευσης και οι εκπρόσωποι του Λυκείου ναι μεν χαρακτηρίζουν θετικότατη την ίδρυση του Σχολείου, όμως θεωρούν ως πρόχειρη λύση και ως κάτι «αποτρεπτικό» από πλευράς υποδομών, την ανάπτυξή του στο 1ο Λύκειο.
Τη συνεδρίαση, που αποδείχθηκε πολύωρη λόγω του συγκεκριμένου και πρώτου θέματος στην ατζέντα της, παρακολούθησαν εκτός άλλων πολλά στελέχη της εκπαίδευσης ανάμεσά τους η Δ/ντρια Β’ Βαθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης Βασιλική Βόντσα και ο Δ/ντης του 1ου Λυκείου Κοζάνης Απόστολος Καραφυλλίδης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Γιαννόπουλος κ.ά. εμπλεκόμενοι φορείς και πολίτες.
Όπως σχολίασε ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης «είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διεκδικήσουμε την ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου. Νομίζω ότι είναι σημαντική ευκαιρία διότι από την πόλη της Κοζάνης απουσιάζει ένα Σχολείο με παρόμοια χαρακτηριστικά, π.χ. δεν έχει Μουσικό Σχολείο» ενώ παρουσίασε πως έως τις 20 Νοεμβρίου η πρόταση πρέπει να έχει σταλεί στο αρμόδιο Υπουργείο.
Ταυτόχρονα ο Δήμαρχος Κοζάνης στάθηκε στο γεγονός πρότασης του 1ου Λυκείου ως χώρου στέγασης του Καλλιτεχνικού Σχολείου, λέγοντας: «Η λύση που κρίθηκε ως πρόσφορη είναι ο χώρος του 1ου Λυκείου. Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι μια λύση που θα δημιουργήσει αντιδράσεις αλλά έχουμε το χρόνο το επόμενο διάστημα να συζητήσουμε τη μόνιμη και βιώσιμη χωροθέτηση του Σχολείου στην πόλη της Κοζάνης».
Θετικός στην ίδρυση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στην Κοζάνη τόσο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Λάζαρος Μαλούτας όσο και οι επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ.κ. Δεληγιάννης και Γκουτζηκώστας αντίστοιχα. Και οι τρεις όμως εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για το χώρο επιλογής ίδρυσής του, θεωρώντας πως θα προκύψουν περαιτέρω προβλήματα λόγω της έλλειψης επαρκών χώρων για την ορθή ανάπτυξη του Σχολείου αυτού.
Θετική στάση στο γεγονός ίδρυσης Καλλιτεχνικού Σχολείου στην πόλη κράτησε και ο Δ/ντης του 1ου Λυκείου Κοζάνης Απόστολος Καραφυλλίδης ο οποίος όμως επανέλαβε τις επιφυλάξεις και την αντίθεσή του στην τοποθέτηση του Σχολείου αυτού στους χώρους του 1ου Λυκείου, θεωρώντας πως για να «χωρέσει» εκεί το Καλλιτεχνικό Σχολείο θα πρέπει να «χαθούν» πολλοί χώροι από το στεγαζόμενο ήδη εκεί 1ο Λύκειο Κοζάνης.
Στο ιστορικό της επιλογής στάθηκε η Δ/ντρια Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης κα Βόντσα που όπως είπε «διαπιστώσαμε ότι το Σχολείο με τον περισσότερο χώρο ήταν το 1ο Λύκειο. Έχει 30 αίθουσες και τα τμήματα του Σχολείου είναι περί τα 17-20. Θεωρούμε ότι η λύση είναι προσωρινή. Πιεζόμαστε όμως από τις ημερομηνίες γιατί πρέπει να κλείσουμε την πρότασή μας. Στη συνέχεια εάν όλα πάνε καλά θα προχωρήσουμε στην πιο σταθερή και μόνιμη λύση ενός τέτοιου Σχολείου….», σχολίασε εκτός άλλων. «Να δώσουμε την ευκαιρία στην πόλη να μη στερήσουμε την πόλη από μια τέτοια ευκαιρία», υπογράμμισε.
Και ο Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος κάλεσε όλους να συμφωνήσουν με την πρόταση ίδρυσης του Σχολείου στο 1ο Λύκειο τονίζοντας πως πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό για τον τόπο και τους κατοίκους του.
Μετά από έναν μεγάλο κύκλο τοποθετήσεων, αλλά και αρκετών έντονων στιγμών ο Δήμαρχος Κοζάνης είπε απευθυνόμενος στο Σώμα: «Δεν μπορώ να συναινέσω να χάσουμε αυτή την ευκαιρία και καλώ το Δ.Σ. να συναινέσει σ’ αυτή τη διαδικασία», η τελική τοποθέτηση-κάλεσμα του Δημάρχου Κοζάνης προς το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει θετικά στην ίδρυση του Σχολείου στο 1ο Λύκειο της πόλης.
Τίνα Παπαντωνίου για το kozan.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου